•Gör i så fall en ominstallation enligt nedan istället för att lösa felen, obs spara portföljerna enligt punkt 2:
1. Stäng ned Hitta kursvinnare.
2. Starta "HK Utforskaren" via Windows Startmenyn -> Program -> Hitta kursvinnare -> HK Utforskaren.
3. I HK Utforskaren:
Spara först undan din egen data genom att högerklicka->kopiera mapp "Hitta kursvinnare" i vänstra bilden, och klistra in till t ex Skrivbordet.
På Skrivbordet ska du sedan ha en mapp Hitta kursvinnare, och under den ”Portfolio”.
4. Sedan rensa: Högerklicka mappen "Hitta kursvinnare" i vänstra bilden och välj "Ta bort".
Samma sak med "Hitta kursvinnare Data" i vänstra bilden, högerklicka och välj "Ta bort".
5. Starta om HK Utforskaren och kolla först så mappar från (2) är borta.
6. Välj knapp Support/hjälp och därefter "Öppna Windows Registry".
I det nya fönstret, öppna HKEY_CURRENT_USER\Software\Aktiespararna.
Högerklicka Aktiespararna och välj Ta bort.
7. Avinstallera "Hitta kursvinnare" via Windows Kontrollpanelen - Ta bort/avinstallera program
8. Ta också bort mappen C:/ProgramData/Hitta kursvinnare IV
9. Kör Installationsprogrammet på nytt.
Nedladdning för ominstallation
10. Nu borde det fungera att köra programmet och uppdatera.
För att hämta in portföljer igen, öppna portföljdelen i HK och sedan meny Portfölj->Importera portfölj, och leta upp portföljen via Skrivbordet/mapp Hitta kursvinnare/Portfolio. (för all info så via meny Arkiv -> Importera hkv-fil, från mapp Hitta kursvinnare/Backup – gör dock helst ej detta då gamla problemen kan uppstå igen). När detta klart går bra ta bort mapp Hitta kursvinnare från Skrivbordet igen.
|